728x90

Новини - Законодавство

Зображення для новини 'Як приватизувати квартиру?'
Як приватизувати квартиру?

Додано: 10.03.2018  Категорія: Законодавство

Кожен громадянин України має право приватизувати займане ним державне житло на умовах, визначених Законом про приватизацію державного житлового фонду, але тільки один раз, пише УБР.
Законодавством передбачено, що кожен громадянин України має право безкоштовно отримати у власність максимум 21 квадратний метр житла. Додатково виділяється 10 квадратних метрів на сім'ю. За перевищення зазначеної норми необхідно доплатити - базова ціна одного квадратного метра становить 18 копійок (незалежно від району міста або категорії житла). На новонароджених також нараховується норма площі, яка передається у власність безоплатно.
Передача займаних квартир здійснюється в спільну сумісну або часткову власність за письмовою згодою всіх повнолітніх членів сім'ї, які постійно живуть в даній квартирі, в тому числі тимчасово відсутніх, за якими зберігається право на житло, з обов'язковим визначенням уповноваженого власника квартири (будинку).
Всі повнолітні члени сім'ї повинні з'явитися в ЖЕК і в присутності начальника ЖЕКу поставити свої підписи на заяві про те, що вони беруть участь в приватизації житла. Приватизувати квартиру потрібно на всіх членів сім'ї, тому якщо хто-небудь з прописаних мешканців відмовляється стати власником, у приватизації відмовляють усім.

Інструкція


1. Звернутися в ЖЕК з паспортами (свідоцтвами про народження):


  • заповнити бланк "форма N4", в якій перераховуються всі зареєстровані і проживають в квартирі, а також новонароджені і тимчасово відсутні особи, за якими зберігається право на житло, також вказується вся інформація, необхідна для складання приватизаційних документів (номер особового рахунку, площа квартири і т. д.);
  • адати копію квартирного ордера і довідку з попереднього місця проживання (для тих, хто прописався в квартирі після 1993 року) про те, що право на приватизацію ще не використано;
  • отримати в ЖЕКу технічний паспорт на квартиру, який видає майстер або технічна служба ЖЕКу;
  • заповнити заяву на приватизацію з підписами всіх членів сім'ї, (причому всі члени сім'ї повинні прийти в ЖЕК особисто, оскільки їх підписи завіряються начальником ЖЕКу).

2. Звернутися до відділу приватизації місцевої державної адміністрації з наступними документами:


  • паспорт або інший документ, що засвідчує особу, а особам до 16-років - свідоцтво про народження (ксерокопії);
  • ідентифікаційний номер (ксерокопія);
  • заяву на приватизацію житла (із завіреними начальником ЖЕКу підписами);
  • довідка з ЖЕКу - форма N4;
  • технічний паспорт приватизується квартири;
  • при наявності у наймача або членів його сім'ї пільг на безкоштовну приватизацію займаного житла незалежно від розміру загальної площі, до заяви додається відповідний документ (копія посвідчення, довідка та інше), що підтверджує право на пільгові умови приватизації;
  • розпорядження (рішення) органу приватизації про передачу квартири у власність.

Після цього необхідно отримати свідоцтво про право власності на квартиру, що видається відділом приватизації протягом місяця з моменту реєстрації заяви.

3. Звернутися до органів БТІ для реєстрації права власності на квартиру.

Свідоцтво про право власності на квартиру підлягає обов'язковій реєстрації в органах технічної інвентаризації. Реєстрація права власності в БТІ займе не більше місяця з моменту подачі заяви.

Зображення для новини 'Нотаріусам відкрили доступ до земельного кадастру'
Нотаріусам відкрили доступ до земельного кадастру

Додано: 17.08.2016  Категорія: Законодавство

Парламент прийняв Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення».
За відповідне рішення проголосував 241 із 303 народних депутатів, зареєстрованих в сесійній залі, передає ЛIГАБiзнесIнформ.
Зокрема, документом передбачено, що нотаріус під час вчинення нотаріальних дій та / або під час здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щодо земельної ділянки має доступ і користується Державним земельним кадастром в порядку, встановленому Кабінетом міністрів України.
Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій щодо земельної ділянки (крім посвідчення заповіту) і / або під час здійснення державної реєстрації речових прав на земельну ділянку здійснює пошук у Державному земельному кадастрі відомостей про зареєстроване земельній ділянці і за його результатами за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру формує витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, яку підписує і засвідчує печаткою нотаріуса. Витримка залишається в справі державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса.
Також законом внесено зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», якими передбачено, що держреєстрація речових прав, похідних від права власності, на земельні ділянки сільськогосподарського призначення може здійснюватися нотаріусом незалежно від нотаріального посвідчення договору, на підставі якого виникає таке право.
Державна реєстрація похідного речового права на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, право власності на який виникло і оформлено в установленому порядку до 1 січня 2013 року, здійснюється одночасно з державною реєстрацією права власності на таку земельну ділянку (крім випадків, коли право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав) на підставі заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, поданої власником або набувачем відповідного похідного права, або уповноваженою ними особою, з урахуванням положень статті 16 цього Закону.
У Перехідних положеннях зазначається, що Кабінет міністрів України до 1 липня 2016 року має забезпечити автоматизоване перенесення записів Державного реєстру земель про речові права на земельні ділянки та їх обтяжень щодо суб'єктів таких прав і документах, які засвідчують такі права, до Державного реєстру прав. З моменту автоматизованого перенесення відповідної інформації перенесені записи вважаються відомостями Державного реєстру прав, а права та обтяження на відповідні земельні ділянки - зареєстрованими (крім випадків, коли права на такі земельні ділянки зареєстровані в Державному реєстрі прав після 1 січня 2013 року).

Зображення для новини 'Нові тарифи: як виросла комуналка'
Нові тарифи: як виросла комуналка

Додано: 3.08.2016  Категорія: Законодавство

В кінці квітня Кабмін підвищив ціни на газ. Тепер "блакитне паливо" буде коштувати однаково і для побутових споживачів, і для промислових.
З 1 травня в країні діє єдина ціна для населення і промисловості - 6879 гривень за тис. Куб. м. Для підприємств теплокомуненерго ціна виросла в 2,28 рази. Раніше газ для них коштував 3004 гривні за тис куб. м.
Скільки українці платитимуть за нові тарифи?

Як подорожчає газ?


За лічильниками:
Єдина ціна на газ з 1 травня встановлена ​​на рівні 6879 грн за 1000 кубометрів. Тобто платити доведеться майже 6,9 грн за 1 спожитий кубометр "блакитного палива".
Така ціна на 4,4% відсотка нижче попереднього "повного" тарифу в 7200 грн, але на 91,08% вище, ніж платили українці взимку.
Для релігійних організацій граничний рівень роздрібних цін на газ залишився пільговим - на рівні 3,913 тис. Грн за 1 тис. Куб. м.
Без лічильників:
  • при наявності централізованого гарячого водопостачання норма споживання становить 4,4 куб. м на людину; тобто платити за новими тарифами доведеться 30 грн / міс за людини;
  • при відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача - 7,1 куб. м на людину; платити - 49 грн / міс;
  • при наявності газової плити і водонагрівача - 14 куб. м на людину; платити - 97 грн / міс.

Як запевнив міністр енергетики та вугільної промисловості Ігор Насалик, українці, які користуються газовою плитою і колонкою, отримають травневі платіжки з ціною на газ на 8-9% нижче.

Як подорожчає опалення?


У мінекономіки порахували, що теплоенергія для населення подорожчає на 60% - ціна виросте до з 652 грн / Гкал до 1041 грн / Гкал.
В Україні на один квадратний метр житла (без лічильників) встановлено норматив споживання теплової енергії в 0,0245 Гкал, що зазначено в дополенніі № 135 до постанови НКРЕКУ від 17.10.2014 № 146.
Таким, чином, якщо припустити, що тариф на опалення зросте приблизно на 60%, без счетчков опалення квартири в 60 кв. м може обійтися з новими тарифами приблизно в 1500 грн на місяць.

Гаряча вода стане розкішшю?


Через два місяці, з 1 липня 2016 року, в Україні також майже в два рази зростуть ціни на гарячу воду.
Нові прогнозовані тарифи на гарячу воду затвердила Національна комісія, що здійснює держрегулювання в сфері енергетики і комунальних послуг. Тому скоро один кубометр води коштуватиме 63-78 грн в залежності від підприємства-постачальника послуги.
Тарифи різняться, оскільки компанії для підігріву води використовують різні види енергії - газ чи вугілля. Так, в столиці абоненти "Київенерго", у яких вдома є рушникосушки, будуть платити 77,67 грн за кубометр. Нинішній тариф - 40,92 грн. Без рушникосушки - 71,59 грн (зараз - 37,91 грн).

Як подорожчає світло?


П'ять етапів підвищення електроенергії биліутверждени ще на початку 2015 року. Ми вже пройшли три з них.
До 2017 року ціна на електроенергію підвищиться в чотири рази.
НКРЕ також збільшила ціну, по якій ТЕС продають електроенергію на ринок. З 1 березня ДТЕК Ріната Ахметова, а також державна "Центренерго" буде продавати електроенергію на ринку на 15-20% дорожче. З урахуванням ПДВ новий тариф для них становить близько 130 копійок за 1 кВт / год. До цього - 118 копійок за 1 кВт / год.
За фактом, "скориговані" тарифи "Енергоатому" на електричну та теплову енергії, підвищилися на 7,8% до 45,42 коп. за кВт-годину.

Зображення для новини 'Про що потрібно знати до початку будівництва?'
Про що потрібно знати до початку будівництва?

Додано: 27.07.2016  Категорія: Законодавство

На перший погляд може здатися, що якщо земельна ділянка виділена для будівництва та експлуатації житлового будинку, то господар може робити на своїй ділянці що завгодно (в межах цільового призначення землі).
Насправді закон накладає численні обмеження на «будівельну фантазію» забудовника - не скрізь можна будувати будинок будь-якої поверховості та площі, самостійно вибирати архітектурний стиль, довільно розміщувати на земельній ділянці будинок і господарські споруди ...
Плануючи будувати будинок, необхідно знати, які основні групи нормативних документів, вимоги яких слід враховувати при проектуванні і будівництві житлового будинку.
Першою групою нормативних документів, що регулюють будівництво, є містобудівна документація. Поняття і перелік містобудівної документації встановлені Законом України «Про забудову і планування територій». Згідно ч. 4 ст. 1 зазначеного Закону містобудівна документація - це затверджені текстові та графічні матеріали, якими регулюється планування, забудова та інше використання територій.
Містобудівна документація включає в себе (ст. 1 Закону України «Про забудову і планування територій»):

  • схеми планування територій - містобудівну документацію, яка визначає принципові вирішення планування, забудови та іншого використання територій адміністративно-територіальних одиниць та їх окремих частин;
  • генеральний план населеного пункту - містобудівну документацію, в якій вказані принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.
  • детальний план території - містобудівну документацію, яка розробляється для окремих районів, мікрорайонів, кварталів та районів реконструкції існуючої забудови населених пунктів.

Важливим документом також є проект забудови територій - документація, яка має характеристики як містобудівної, так і проектної. Проект забудови територій розробляється для будівництва комплексів будівель і споруд.
Для випадків, коли необхідно здійснити будівництво на території, для якої жоден з вищевказаних видів містобудівної документації не затверджений, закон передбачає виконання так званого містобудівного обґрунтування. Порядок його виконання передбачено ДБН Б.1.1-4-2002 «Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження містобудівного обґрунтування».
Містобудівне обґрунтування - це вид містобудівної документації, яка розробляється для індивідуального випадку будівництва. Містобудівне обґрунтування (після розробки і затвердження) стає частиною містобудівної документації.
Увага! На кожному територіальному рівні розробляється і затверджується документація, яка після її прийняття є обов'язковою для виконання при розробці документації нижчого територіального рівня та здійснення будь-якого будівництва, в тому числі і приватного житлового будинку.
Всі вищенаведені нормативні документи розробляються на підставі і відповідно до такого основоположним документом, як Генеральна схема планування території України (визначає принципи планування і забудови території України відповідно до прийнятих програмами соціально-економічного розвитку країни). Генеральна схема затверджується Верховною Радою України (ст. 6 Закону України «Про забудову і планування територій»).
На регіональному рівні - областей, районів і Автономної республіки Крим (АРК) - «правила гри» встановлюються шляхом прийняття обласними (районними) радами або, відповідно, Верховною Радою АРК схем планування території області, району або АРК (ст. 7-9 Закону України «Про забудову і планування територій»).
Місцеві ж ради (міст, сіл, смт, міст Києва і Севастополя) стверджують генеральні плани населених пунктів, схеми планування їх територій і детальні плани територій (ст.10-13 Закону України «Про забудову і планування територій»).
Правовою основою розробки містобудівної документації і виконання (на її підставі) забудови територій є ще й такі нормативні документи (ст.20 Закону України «Про забудову і планування територій»):
  • Державні будівельні норми;
  • Регіональні правила забудови;
  • Місцеві правила забудови.


ДБН і СНіП

Державні будівельні норми

Загальновживаним є позначення цього нормативного документа українською мовою: ДБН - Державні будівельні норми. Щоб уникнути плутанини ми також будемо вживати це найменування.
ДБН розробляє і затверджує спеціально уповноважений орган центральної виконавчої влади з питань містобудування та архітектури. На сьогоднішній день це Міністерство регіонального розвитку та будівництва України (Мінрегіонбуд). Раніше (в різні періоди історії України) функції центрального органу виконавчої влади з питань містобудування та архітектури виконували: Державний Комітет Української РСР у справах будівництва; Державний Комітет УРСР у справах архітектури, будівництва і охорони історичного середовища; Міністерство інвестицій і будівництва; Міністерство у справах будівництва і архітектури; Державний комітет України у справах містобудування і архітектури; Державний комітет будівництва, архітектури та житлової політики України; Державний комітет України з будівництва та архітектури; Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунальної політики України.
Чинними нормативними документами в галузі будівництва є також Будівельні Норми і Правила (СНиП). БНіП були прийняті за часів існування Радянського Союзу, але вони діють на території України, якщо відповідні ДБН відсутні.
Будівництво в Україні також має враховувати вимоги таких нормативних документів як:
  • Державні стандарти України. На українській мові ці нормативні документи називаються Державні стандарти України (ДСТУ). Різновидом ДСТУ є Державні Галузеві Стандарти (галузеві стандарти України - ДСТУ). Вони розробляються у випадках, коли необхідні державні стандарти відсутні, або, коли необхідно встановити вимоги, які перевищують або доповнюють державні стандарти. Підстави, порядок розробки та затвердження державних стандартів регулюються Декретом України «Про стандартизацію і сертифікацію»;
  • Державні Санітарні Норми і Правила, які розробляються і затверджуються Міністерством охорони здоров'я України відповідно до Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення».


Регіональні правила забудови

Регіональні правила забудови (ст. 21 Закону України «Про забудову і планування територій») розробляються на підставі типових регіональних правил забудови, затверджених спеціально уповноваженим органом виконавчої влади з питань архітектури та містобудування.
На сьогоднішній день в Україні діють Типові регіональні правила забудови, затверджені Наказом Держбуду України від 10 грудня 2001 року № 219. Регіональні правила забудови для відповідної території стверджують обласні ради або Верховна Рада АРК після узгодження їх з центральним виконавчим органом з питань архітектури і будівництва.
Регіональні правила забудови є обов'язковими для всіх суб'єктів містобудування (органів законодавчої та виконавчої влади, фізичних та юридичних осіб) на території відповідного регіону (крім міст обласного значення, республіканського значення АРК - в разі затвердження відповідними радами місцевих правил забудови, а також міст Києва та Севастополя) .

Місцеві правила забудови


Місцеві правила забудови в обов'язковому порядку розробляються для міст Києва та Севастополя, міст обласного значення, міст республіканського значення, АРК (ст. 22 Закону України «Про забудову і планування територій»). Для інших населених пунктів (сіл, селищ міського типу, міст районного значення) місцеві правила можуть розроблятися і затверджуватися відповідними місцевими радами.

Що вимагає від нас закон?


Важливість містобудівної документації та інших нормативних будівельних документів для приватного забудовника полягає в наступному. У процесі планування певних територій під житлову забудову можуть бути встановлені єдині архітектурні рішення або вимоги. Вони можуть стосуватися поверховості житлових будинків (містобудівна документація часто встановлює граничну поверховість забудови), їх розташування на ділянці, і навіть стильових рішень.
Так, п. 3.19 ДБН 360-92 ( «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень») встановлює певні вимоги, які необхідно знати до початку проектування житлового будинку. Ці вимоги полягають в наступному:
  • максимальна поверховість садибної забудови (а садибна забудова найчастіше є територією, забудованої приватними будинками) не повинна перевищувати чотирьох поверхів;
  • поверховість забудови, граничні розміри житлових будинків, площа забудови, вимоги до господарських будівель, їх складу, огорожі ділянок, благоустрою території встановлюються місцевими правилами забудови в залежності від розміру ділянок, умов інженерного обладнання, інсоляції (умов освітленості) будинків і територій, інших нормативних вимог , регіональних традицій;
  • ширину садиби по фронту вулиці слід приймати в залежності від планувальної структури району, рельєфу місцевості, типів житлових будинків, господарських будівель і гаражів з урахуванням забезпечення компактності садибної забудови і дотримання нормативних розривів між будівлями;
  • житлові будинки на присадибних ділянках треба розміщувати відповідно до проекту забудови району та з встановленим відступом від червоних ліній;
  • огорожу присадибних ділянок не повинна виступати за червону лінію вулиці.

Щодо садових і дачних будиночків ДБН 360-92 (п. 3.48) визначає:
  • граничні розміри площі забудови і поверховості садового будинку та господарських будівель на ділянці визначаються статутом садівницького товариства чи кооперативу за погодженням з місцевими органами архітектури і містобудування (районними або обласними). Ці розміри встановлюються так, щоб були дотримані умови нормативних вимог до тривалості інсоляції територій суміжних ділянок, і було досить площі для ведення господарської діяльності на ділянці;
  • загальна площа і поверховість дачного будинку та господарських будівель на ділянці встановлюються архітектурно-планувальним завданням з урахуванням чинних будівельних та інших нормативів щодо відстаней та інсоляції будинків і територій суміжних ділянок, а також місцевих правил забудови.

Зображення для новини 'Зміни в оподаткуванні нерухомості в Україні з 2016 року.'
Зміни в оподаткуванні нерухомості в Україні з 2016 року.

Додано: 24.07.2016  Категорія: Законодавство

В Мінфін України надходять запити щодо змін у сфері оподаткування нерухомості, відмінної від земельної ділянки, і вступили в дію з 1 січня 2016 року ставки.
Відомство склало «вичерпний перелік» відповідей про нововведення.
1. Чи оподатковується як житлова нерухомість (квартира, будинок) так і нежитлова нерухомість, в тому числі і господарські будівлі (сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, і т. П.).
Наприклад, якщо у фізичної особи у власності перебувають будинок і гараж з сараєм, податок сплачується з усіх об'єктів: з будинку - за ставкою, встановленою місцевою радою для житлової нерухомості; з гаража і сараю - за ставкою для нежитлової нерухомості.
2. База оподаткування податком не змінилася - це загальна площа об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часткою.
3. Пільги для невеликих за площею квартир і будинків залишаються - власники квартир до 60 кв. м. і будинків до 120 кв. м. (або будинку і квартири загальною площею в 180 кв. м.) не платитимуть податок. Податок сплачується тільки з площі понад установлений ліміт.
Наприклад, якщо людина є власником квартири загальною площею 75 кв. м., то він буде сплачувати податок лише за 15 кв. м. (75 кв. м. - 60 кв. м.). Однак, в разі коли квартира розділена між двома власниками, то пільга в розмірі 60 кв. м. застосовується для кожного з них, отже платити податок не потрібно.
4. Сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад на відповідній території мають право встановлювати пільги з цього податку. Разом з тим, при наданні пільги для фізичних осіб має враховуватися їх майновий стан і рівень доходів.
5. Гранична ставка податку збільшується з 2% до 3% від мінімальної заробітної плати за 1 кв. м. об'єкта житлової та / або нежитлової нерухомості (в 2016 році - 41,34 грн. за 1 кв. м.). Розмір податку (від 0% до 3%) буде встановлюватися місцевою радою.
6. Встановлено додаткова ставка податку в розмірі 25 тисяч грн. в рік для квартир площею понад 300 кв. м. і будинків площею понад 500 кв. м. Тобто, фактично, такі об'єкти будуть обкладатися процентної (до 3%) та фіксованого (25 тис. грн.) ставками.
Наприклад, якщо власник має квартиру, площею 320 кв.м., в рік він повинен заплатити податок, розрахований таким чином: (320 кв.м - 60 кв.м (пільга)) х ставка податку, затверджена місцевою радою за 1 кв. м. (% Від мінімальної зарплати) + 25 тис. Грн.
7. Порядок нарахування та строки сплати податку не змінилися:

  • фізичні особи в 2016 році будуть сплачувати податок по 2015 рік (за ставками та з пільгами, які діяли в 2015 році) на підставі податкових повідомлень-рішень, які відправляються контролюючими органами до 1 липня 2016 року. За новими ставками, які почали діяти з 2016 року, податок сплачуватиметься фізичними особами починаючи в 2017 році;
  • юридичні особи в 2016 році сплачують податок за новими ставками, які діють з 2016 року. Розрахунок податку проводиться в декларації, яку необхідно подати до контролюючих органів до 20 лютого 2016 року.

Термін сплати податку:


  • фізичним особам - раз на рік (до 28 серпня 2016 року);
  • юридичним особам - щоквартально (до 30 квітня 2016 року, 30 липня 2016 року, 30 жовтня 2016 року, 30 січня 2017 року).

Зображення для новини 'На ринку нерухомості пройдено дно - експерти'
На ринку нерухомості пройдено дно - експерти

Додано: 24.05.2016  Категорія: Законодавство


Стійке зростання обсягу продажів у всіх сегментах ринку нерухомості України може початися восени 2016 року, вважають представники Асоціації фахівців з нерухомості України (АФНУ).
"За умови стабільності курсу національної валюти ми плануємо, що восени 2016 року вже пожвавлення, але не зростання цін. А ось кількість угод на ринку нерухомості буде зростати, при цьому як в первинному, так і у вторинному сегментах ", - зазначив президент АСНУ Сергій Злидень на прес-конференції в Києві.
Згідно з даними заступника голови комітету АФНУ з статистикою і аналітиці Дениса Седакова, темпи продажів об'єктів на первинному ринку нерухомості України продемонстрували зростання ще в листопаді минулого року і за станом на перший квартал 2016 року залишаються стабільними.
"Ми відчуваємо, що дно пройдено приблизно у вересні-жовтні минулого року, а вже з листопада спостерігається позитивна тенденція, яка, сподіваюся, збережеться", - сказав Д.Седаков.
При цьому він зазначив, що в 2016 році в лютому не спостерігалося різкого падіння обсягу продажів первинної нерухомості, як це було останні два роки.
"У цьому році такої тенденції не спостерігалося. У січні, лютому, березні продажі були високими ", - зазначив заступник голови комітету АФНУ з статистикою і аналітиці.
За його прогнозами, при відсутності різких стрибків девальвації національної валюти ціни на об'єкти первинної нерухомості залишаться на поточному рівні.
Як зазначив голова комітету АФНУ з Статистикою і аналітиці Едуард Бразас, в 2015 році у всіх регіонах України проявилася тенденція щодо переорієнтації попиту покупців нерухомості з вторинного ринку на первинний.
"Наприклад, ринок того ж Дніпропетровська чи Одеси живий в основному завдяки первинним проектам, які" розморозились "і добре будуються. На "вторинку" попит досить слабкий "- сказав Е.Бразас.
Він уточнив, що згідно зі статистичними даними Міністерства юстиції України, в 2014 році за В, загалом було Країні Зареєстровано близько 300 тис. по договорів відчуження прав власності, а в 2015 році падіння даного показника склало не менше 30%. За словами Е.Бразаса, такі дані відображають значне скорочення обсягу продажів на українському ринку вторинної нерухомості.
ЗГІДНО Е.Бразаса прогнозами, обсяг продажів на вторинному ринку нерухомості України найближчим часом також буде зменшуватися, оскільки ціни на об'єкти прив'язані до курсу долара.
"На жаль, ринок буде продовжувати падати, а" первинка "буде мати всі козирі і" збирати вершки "з ринку, тим більше, що багато цікавих об'єктів з'являється" - вважає Е.Бразас.
У той же час голова комітету АФНУ з статистикою і аналітиці зазначив, що збільшення вартості комунальних послуг для населення фактично підвищило рівень цін на орендоване житло - тепер більшість власників житла здають його в оренду за умови оплати орендарем житлово-комунальних послуг в повному обсязі.
На думку Е.Бразаса, кількість угод по здачі в оренду житла в 2016 році буде збільшуватися на тлі активного попиту, не дивлячись на прогнозоване зростання цін на такі об'єкти.

Зображення для новини 'Що робити , якщо ваш будинок хочуть визнати самобудовою?'
Що робити , якщо ваш будинок хочуть визнати самобудовою?

Додано: 11.05.2016  Категорія: Законодавство

Щоб роздобути права на володіння побудованого котеджем або приватним будинком, його необхідно узаконити. Отримавши документи, власник має можливість передавати в спадок, орендувати або продавати об'єкт. Як уникнути ситуації, в якій ваш будинок визнають самобудом. В які інстанції слід звертатися? Розбираємося докладніше.

Самобуд - що це?

В Україні сьогодні спостерігається будівельний бум. Це стосується як висотних житлових або офісних будівель, торгово-розважальних центрів, так і будівель малих форм - садиб, котеджів, дачних будинків. Поселення виростають швидко, і часом там, де ще пару років тому був пустир, вже стоять дружні ряди особняків.
Але в прагненні швидко звести споруду, іноді забувається найголовніше - отримання правовстановлюючої документації. Виходить, що на стадії заселення у власника на руках тільки офіційний папір про виділення ділянки землі, а така споруда відповідно до закону називається самобудом. Це ускладнює процес маніпуляцій з нерухомістю (продаж, оренда, передача у спадок та інше), а також є передумовою для штрафів або в крайньому випадку - знесенню.
У 2015 році була оголошена будівельна амністія, згідно з якою власники будівель, зведених без дозвільної документації, могли безкоштовно ввести їх в експлуатацію. Але 31.12.2015 її дія закінчилася і тепер перед тими, хто не встиг, існує два шляхи:
  • чекати нової будівельної амністії;
  • оформляти документи, сплачуючи штрафні санкції.

Оформлення самобуду

Якщо ви почали процедуру узаконення до 31 січня 2015 року, то платити штрафи за оформлення документів на право володіння житловою / нежитловий будівлі не доведеться. Тепер, в 2016 році, році реєстрація нерухомості, яка підпадає під поняття «самобуд», буде супроводжуватися штрафними санкціями, прийнятими ще до будівельної амністії (від 850 до 11900 грн на даний МОМЕНТ). Згідно децентралізації повноважень, які відбулися на підставі вступу в дію Закону №320-VIII про зміни в устрої органів державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБК), для узаконення самовільної забудови слід звертатися в адміністративні центри «за місцем», а не в обласні структури.
Так як процес узаконення досить складний, то для обліку всіх тонкощів зверніться до юристів (нотаріусів) або в спеціалізовані компанії, які візьмуть на себе всі труднощі оформлення документів (може ви і заплатите трохи більше, але заощадите час і нерви). Слід зазначити, що узаконювати нерухомість має право тільки власник земельної ділянки, і без його підпису документи будуть недійсними.

Як узаконити самовільне будівництво



Сам порядок легалізації самобуду розділяється на чотири етапи, розглянемо кожен з них.

Технічний огляд

Це здійснить фахівець, що володіє відповідним сертифікатом (працівник БТІ, спеціалізованої компанії). На першому етапі відбувається огляд, збір необхідних даних (габарити, фото та інше), аналіз проектної або іншої документації, якщо така є. А на другому - обстеження використаних при будівництві матеріалів, конструкцій, виробів (не потрібно для будинків до 300 кв м.). В результаті власник отримує техпаспорт.

Збір і подача пакету документів

Вам потрібно звернутися до місцевого органу ДАБК (спочатку подається повідомлення про початок будівництва) необхідно зібрати наступні папери:
за зразком заяви;
  1. декларація про готовність нерухомості до здачі в експлуатацію (2 примірники);
  2. документи про право володіння земельною ділянкою (копії завіряються у нотаріуса);
  3. копія технічного паспорта;
  4. письмовий звіт з технічної експертизи об'єкта (для будинків площею понад 300 кв. м).

Усунення недоліків

Винесення рішення по пакету документів Займає 10 робочих днів. Якщо знайдені помилки, то документи повертаються на доопрацювання із зазначенням знайдених неточностей. Після усунення помилок або при відповідність документів нормі закону декларація реєструється органом ДАБК.

Офіційна реєстрація прав власності

Після присвоєння дому поштової адреси, власник подає документи в Державну реєстраційну службу і отримує свідоцтво про право власності. Не забудьте відіслати копію декларації до місцевого органу самоврядування або виконавчої влади.

Зображення для новини 'На тлі загострення проблеми соц житла в Україні задумали скасувати квартирну чергу'
На тлі загострення проблеми соц житла в Україні задумали скасувати квартирну чергу

Додано: 18.03.2016  Категорія: Законодавство

Минрегион рассчитывает получить 2 млрд грн на государственные строительные программы. Мінрегіон розраховує отримати 2 млрд грн на державні будівельні програми.

"Оскільки за підсумками першого кварталу бюджет-2016 коригуватися, є можливість виділення коштів", - розповіла директор департаменту держпрограм і розвитку житлового будівництва цього відомства Наталія Козловська.
У чинному варіанті бюджету прописані лише кошти на виконання держборгу за вже виданими кредитами: близько 81 млн грн на здешевлення іпотеки і 61,4 млн грн на компенсацію відсоткової ставки за молодіжними кредитами. Однак не передбачено ні копійки на нові договори.
Нових кредитів на пільгових умовах не видають вже другий рік поспіль. При цьому проблема соціального житла тільки загострилася. "Крім молоді та малозабезпечених громадян термінового і активної участі держави в забезпеченні житлом вимагають переселенці і учасники АТО. Але з боку держави поки немає системного підходу до цих питань, проблему вирішують за рахунок місцевих ресурсів ", - зазначив перший заступник голови правління" Госмолодьжілья "Сергій Кімнатний.
А поки держава шукає "зайві" гроші, чиновники пропонують реформувати саму систему виділення кредитів.
Перш за все, прибрати морально застарілу норму "квартирній черзі". Хоча в ній зараз коштує понад 600 тисяч українців, левова частка які потребують поліпшення житлових умов навіть не намагалися там зареєструватися, так як сумніваються, що зможуть дочекатися жаданого житла.
"Зараз дізнатися, чи достатньо у людини квадратних метрів можна, відкривши дані Реєстру речових прав. Тому ми пропонуємо виключити норму обов'язкової реєстрації в квартирній черзі для шукачів держкредитів ", - повідомив Кімнатний.
Також він вважає за необхідне змінити формулу компенсації частини кредиту. Зараз в ній фігурує розрахункова ціна, яка встановлюється щороку Мінрегіоном, часом вона вдвічі менша за реальну, в результаті людина за фактом має право на відшкодування не 30%, а лише 15% вартості житла.
"Ми пропонуємо використовувати оціночну вартість", - розповів Кімнатний. Ці побажання ще не оформлені в законопроект, зате ще дві ініціативи вже внесені в парламент: про відшкодування учасникам АТО 50% вартості житла і про орендну житло.
Глава Ради ВА "Укрмолодьжитло" Євген Ісаєв, вважає, що самому Фонду треба дати більше свободи, аж до того, щоб дозволити йому стати суб'єктом законодавчої ініціативи. Але головне - збільшити статутний фонд.
"Плюс ще 1 млрд грн в статутний капітал - і можна запускати пілотні програми", - сказав Ісаєв.
Козловська пропонує бути реалістами, не розраховувати тільки на державний і місцеві бюджети, а залучати для вирішення соціально важливих будівельних програм кошти підприємств і навіть міжнародних фондів.
Але щоб бізнесу і міжнародним донорам було цікаво інвестувати в соціальні програми держави, необхідна дерегуляція будівельної галузі, вважає виконавчий директор Ukrainian Building Community Тетяна Шульга: "Необхідно забезпечити прозорі правила для бізнесу та захист для кінцевих покупців".
Тим більше, що згідно з дослідженнями BRDO, в минулому році в капітальних інвестиціях в будгалузь держчастка становила всього 1%. "Навіть місцеві бюджети вишукали більше коштів - 3,4%. Більше 80% вклали фізичні та юридичні особи ", - відзначає вона.
Залучити приватний бізнес в такі проекти може, наприклад, можливість не платити ПДВ. "Забудовники, що зводять соціальне житло, можуть не платити ПДВ. Ця норма існує давно, але на практиці цього не відбувається, податківці зазначають, що механізм треба доопрацювати, щоб пільга зараховувалася автоматично ", - зазначив Кімнатний.

Зображення для новини 'Яресько пояснила стрибок курсу долара в Україні'
Яресько пояснила стрибок курсу долара в Україні

Додано: 22.01.2016  Категорія: Законодавство

Міністр нагадала про психологічних факторів

Розбіжність робочих і вихідних днів в Україні та США, а також падіння курсу російського рубля можуть пояснювати тимчасову нестабільність гривні в останні дні, вважає міністр фінансів Наталя Яресько.
"Я не в Києві, але можу уявити, що існує якийсь психологічний ефект від того, що відбувається з рублем в Росії", - сказала Яресько в кулуарах "Українського сніданку" в Давосі (Швейцарія).
Слідом за Нацбанком Яресько пояснила, що через свята попит і пропозиція на валютному ринку України тимчасово втратили баланс, що і призвело до зниження курсу національної валюти.
У той же час міністр підкреслила, що будь-які фундаментальні причини або рішення влади для таких коливань відсутні.
Нагадаємо, курс долара на торгах на Московській біржі 21 січні виріс на 3,8 рубля і перевищив рівень 85 рублів, встановивши новий історичний максимум.
22 січня на небанківському валютному готівковому ринку України середні курси купівлі / продажу основних валют знаходяться на рівні:
долар США - 27 - 27,2 грн / дол,
євро - 29 - 29,4 грн / євро,
російський рубль - 0,325 - 0,337 грн / рубль

Зображення для новини 'Курс долара в Україні підскочив перед святами'
Курс долара в Україні підскочив перед святами

Додано: 29.12.2015  Категорія: Законодавство

Гривня здає позиції
На сьогодні, 29 грудня, Національний банк України (НБУ) встановив такі курси основних іноземних валют до гривні:
1 долар США - 23,8 грн;
1 євро - 26,09 грн;
10 російських рублів - 3,36 грн.
Таким чином, курс долара в порівнянні з вчорашніми значеннями став вище на 67 копійок. Курс євро виріс на 77 копійок. Курс рубля підвищився на 7 копеейк.
Історичний максимум офіційного курсу долара - 30,01 грн / дол.

Офіційний курс долара за останній місяць


Як повідомлялося, в бюджет-+2016 курс гривні закладений до долара США на рівні 24,2 - 24,4 грн за долар, а показник інфляції - 12%.
Експерти називають такий прогноз "занадто позитивним".
У Concorde Capital для України зробили прогноз - 26 грн за долар.
Компанія ICU, яку раніше очолювала голова Нацбанку Валерія Гонтарєва, і зовсім оприлюднила один з найбільш негативних для української валюти прогнозів - 30,75 грн / долар.
У Goldman Sachs вважають, курс національної валюти досягне 30 грн / долар.